duminică, 8 februarie 2009

Cum ia în greutate copilul pe etape de vârstă

În prima săptămână după naştere nou-născutul poate să scadă în greutate cam 10% din greutatea sa la naştere (se numeşte scăderea fiziologică în greutate), iar la 10 zile atinge greutatea de la naştere. Până la un an creşterea ponderală se face astfel, dar trebuie ştiut că aceste valori pot varia în limita largă a normalului şi copilul trebuie privit în ansamblu
în primele patru luni sugarul creşte cu câte 750 g pe lună, astfel la 4 luni îşi dublează greutatea de la naştere

în lunile 5-6-7-8 creşte cu câte 500 g pe lună
în lunile 9-10-11-12 creşte cu câte 250 g pe lună, aşa că la un an are în jur de 9 kilograme, deci îşi triplează greutatea de la naştere.

După 2 ani greutatea se calculează se calculează astfel: G=2*V + 9, unde V reprezintă vârsta, iar G greutatea

Publicat de Dr. Mirabela Caşcaval

11 comentarii:

annee spunea...

Buna ,am si eu o intrebare.Cat de grav e k are mai putin cu un kg fata de cat ar trebui sa aiba la un an si o luna.S-a nascut cu 3,650 g si acum are 9,500 g.
Mai am o problema,o saptamana a avut diarea a primit tratament-BIOTICS si antibiotic Sumetrolim dar in continuare face 6 scaune pe zi care sunt moi.Antibioticul la luat 5 zile ce s-a fac.Multumesc

dr. Mirabela Cascaval spunea...

annee: dupa cum am zis aceste valori sunt orientative, acum nu fiecare copil trebuie sa aiba fix cat am scris acolo,sunt limite largi ale normalului, iar daca are diaree sigur s-a deshidratat. ce recomand eu e sa o vada un medic pediatru( sau medicul de familie) care sa va dea sa faceti o coprocitograma si o coprocultura cu antibiograma, cu toate ca daca a luat deja tratament cu antibiotic nu stiu ce va mai iesi la analize,insa un doctor trebuie sa o vada.

Anonim spunea...

Am observat acum 2 luni ca iau aparut fetitei mele ceva ganglioni(cam de marimea unui bob de orez) si atunci iam zis si medicului de fam. si pediatrului dar au zis ca nu inseamna nimc pentru ca sunt mici si multi copilasi au dupa o infectie(a fost muscata de o capusa la 2 luni si dupa cateva luni am aflat ca are boala lyme pentru care am facut tratament iar in decembrie am repetat analizele si au iesit bine)
acum insa acei ganglioni au mai crescut si au aparut mai multe ......cand iam zis acum medicului mia dat urgent trimitere la un spital unde a vazuto un alt medic care insa nu mia zis nimic si mia recomandat sai facem analize....azi am fost doar ca rezultatele le am abia peste o saptamana si sunt foarte speriata!!! nu stiu ce sa cred....ce inseamna acei ganglioni????????

dr. Mirabela Cascaval spunea...

mamiti: va rog sa-mi dati o adresa personala, ca sa va pot da ceva explicatii

dr. Mirabela Cascaval spunea...

mamiti: acei ganglioni pot fi semn de boala lyme, nu e obligatoriu sa fie, dar pana vin rezultatele eu as recomanda sa-i faceti un tratament cu antibiotic, cele mai recomandate sunt doxiciclina, ampicilina, ceftriaxon, chiar si cefuroxim. eu as merge cu ceftriaxon, sincer, dar nu uitati sa-i dati enterolactis, daca luat o perioada mai lunga antibiotic.

Anonim spunea...

Buna!
Am primit o parte din rezultate si dr. a zis ca nu sunt foarte rele(are o anemie severa si in rest totu este bine) dar mia recomandat un alt medic...oncolog!!! mam speriat foarte tare si chiar nu mai stiu ce sa cred,am intrebat de ce sa ma duc la oncolog dar nu mia zis decat ca e bine sa fie vazuta si de alt medic
Acum e racita nu pot fii din cauza aia??

multumesc pentru sfaturi si raspunsuri

dr. Mirabela Cascaval spunea...

sa le luam pe rand. serologia pentru borrelia a iesit negativa? ca sa excludem aceasta cauza si sa nu mai ia tratament antibiotic degeaba. v-a trimis la oncolog ca sa se excluda si alte cauze de adenopatie generalizata( fara sa va sperii va zic ca si anumite cancere ca de ex limfoamele, leucemiile pot da adenopatie),pentru ca, in general, o simpla raceala nu prea se manifesta asa. Nu va zic ca sigur acest lucru are, dar e bine sa ne gandim initial la ce e mai rau ca sa putem exclude aceste cauze.I se va face o ecografie abdominala, eventual o punctie medulara si poate chiar o biopsie din ganglioni, asta bineinteles dupa ce o sa vada copilul.

Anonim spunea...

Multumesc inca o data pentru raspuns! Analizele pentru Borelia au iesit negative! deci ganglionii nu sunt din aceasta cauza,saptamana viitoare va trebui sa mergem sai faca endoscopie si inca ceva dar nu mai stiu cum se numeste.Analizele de sange au iesit toate bine dar dr. o supecteaza de boala Celiaca. Nu iam facut inca analize sa vedem daca nu cumva are alergie la proteina din lapte sau la gluten ,si cand am intrebat daca nu asta ar trebui intai facut a zis ca nu.Nu i sa facut ecocrafie si nici punctie la ganglioni ,dar dr. a zis ca daca era grav atunci erau dureroase si mult mai mari.Ce puteti sami spuneti de boala Celiaca...ce inseamna?? e grav??

dr. Mirabela Cascaval spunea...

Boala celiacă este acelaşi lucru cu intoleranţa la gluten. Ingestia de alimente care conţin gluten produc atrofia mucoasei intestinale, care este lent reversibilă dacă se exclud alimentele care conţin gluten. Astfel, copilul poate avea o viaţă absolut normală dacă se scot aceste alimente din alimentaţie. Glutenul se gaseşte cel mai frecvent în făina de grâu, orz, ovăz, secară. Se găsesc în comerţ alimente special preparate fără gluten.

Mihaela Surugiu spunea...

Buna ziua, am si eu o problema cu bebelusul, petru ca nu mai vrea sa pape lapte. Este hranit cu formula NAN de la putin timp de la nastere si a fost un mancacios pana acum. Are 3 luni si jumatate si de la 3 luni avem mari probleme cu el cand e vorba sa manance lapte. Este sanatos, nu are nicio problema de sanatate,si-a dublat greutatea, este vesel, jucaus, a fost consultat de medic, am schimbat si laptele, acum ii dam - adica incercam sa ii dam Topher dupa ce pana acum a mancat NAN. Am mai incercat si cu Milupa milumil insa tot degeaba...Este o reala tragedie cand vine vorba de masa de lapte, plange, refuza vehement biberonul... se mai intampla sa manance cate 1-2 mese pe zi (de cca 120-150 ml)insa sunt zile in care refuza total. Il hidratam cu ceai, am inceput si diversificarea, ii place mucilagiul de orez cu piure de fructe.
Nu stim ce sa mai facem sa il facem sa bea lapte. Am incercat si cu lingurita, si cu cereale, insa fara succes. Il mai pacalim cand este pe punctul de a adormi, insa nu mi se pare ok sa manance adormit. Nu a pierdut in greutate, insa suntem cam ingrijorati pentru ca laptele este inca alimentul de baza la aceasta varsta, iar el il refuza.
Ma puteti ajuta cu niste idei? Urmeaza peste 14 zile sa ii facem o hemograma sa vedem daca e cazul sa suplimentam cu fier, ca e cam palid (e si blondutz), dar pana atunci... ar fi bine sa bea laptic.
Va multumesc anticipat pentru raspuns.
Cu stima,
Mihaela Surugiu

dr. Mirabela Cascaval spunea...

in momentul in care schimbati lapetele nu-l introduceti brusc pe cel nou, ci progresiv cate 20-30 de ml in fiecare zi. Daca ati inceput diversificarea atunci incercati cu alimente derivate din lapte, adica iaurt(cel mai bine produsele romanesti:napolact, covalact, campina,brenac etc NU danone si branzica de vaci (puteti s-o preparati din formulele de lapte ). puteti incerca unele lapturi care au tot felul de arome de banane, vanilie poate le accepta. Daca nu vrea si nu vrea bazati-va pe iaurt si branzica simple sau in care sa amestecati fructe (banane, mar copt).