sâmbătă, 17 ianuarie 2009

Profilaxia rahitismului la copil în România

Am intrat pe forumuri unde postează mămicile şi am vazut tot felul de păreri, unele corecte, altele mai puţin şi m-am simţit obligată să postez un articol scurt. Confuzia cea mai mare era cât timp facem profilaxia?
România este o ţară cu climă temperată şi numai câteva luni pe an sunt însorite pentru ca sub acţiunea UV-urilor organismul să sintetizeze vitamina D la nivelul pielii. Laptele de mamă are raportul ideal calciu/fosfor, dar nu are cantitatea necesară de vitamina D. În general, sugarul nu necesită suplimentarea cu calciu a alimentaţiei, dar trebuie să i se administreze în fiecare zi Vigantol 2-3 picături/zi, până la vârsta de 1 an şi jumătate-2 ani şi apoi calciu şi vitamina D în lunile cu R până la 7 ani, 14 zile pe lună ( în general recomandăm Cal-D- Vita 1tabletă pe zi). Sticla de Vigantol este valabilă 3 săptămâni după deschidere. Se mai pot folosi tabletele de Vigantolete care se dizolvă uşor şi nu au problema garanţiei.


Publicat de Dr. Mirabela Caşcaval

15 comentarii:

ancuta.dobrea spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de administratorul blogului.
dr. Mirabela Cascaval spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
ancuta.dobrea spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de administratorul blogului.
dr. Mirabela Cascaval spunea...

cu cea mai mare placere,oricand! cat despre analize, pe langa cele uzuale (hemograma, hemoglobina, glicemie, uree, creatinina, ac uric,proteine toatale, transaminaze hepatice) e bine sa-i dozati calciul total, calciul ionic, fosfor, magneziu, fier.

annee spunea...

Si fetita mea e rahitica si cred k o parte din vina o poarta vigantolul,eu nu am stiut k trebuie schimbat la 3 saptamani am aflat acuma la varta de 11 luni.Am alaptat pana la 12 luni .In cat timp o sa isi revina acum,ii fac o cura de calciu gluconic a cate 10ml a cat 10 zile din luna-cura e de 3 luni.

annee spunea...

Buna,si eu am probleme cu fetita are diagnosticata cu rahitism .Eu am alaptat-o pana la varsta de 12 luni si nu ma asteptam sa fie rahitica.Eu cred k vigantolul poarta o parte din vina,eu nu am stiut k trebuie schimbat la 3 saptamani am aflat acum la 12 luni k nu e bine sa il folosesti dupa trei saptamani.Acum fac o cura de calciu gluconi a cate 10 ml pe zi cura de 10 zile din luna si sper sa isi revina.

annee spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de administratorul blogului.
dr. Mirabela Cascaval spunea...

annee:faceti-i tratamentul cu calciu in continuare,apoi faceti-i iar analize si in functie de acest lucru doctorul care a vazut-o va va zice in continuare ce sa faceti,dar sa stiti ca cu sechelele de rahitism va ramene, chiar daca calcemia revine la normal.

annee spunea...

Multumesc pt sfat si amabilitate.

antiignorantu spunea...

zaharul rafinat duce la rahitism si boli de nervi etc. .....

Anonim spunea...

Va rog sa-mi enumerati daca se poate ce analize trebuie sa-i fac fetitei mele de 1 an si 4 luni daca are doar 8500 grame si 78 cm lungime, bea apa multa, papa dar numai ce vrea, e vioaie.multumesc mult.

roxana_bv spunea...

Buna ziua!
Am un baietel de 1 an si 9 luni.
Locuim in Brasov unde clima este mai rece. In lunile cu "r" pot sa-i dau supliment de calciu gen sirop Osteocare 14 zile pe luna?
Va multumesc

dr. Mirabela Cascaval spunea...

pt roxana_bv: e chiar indicat sa-i dati in lunile cu r calciu si vit D3. Calciu 10-14 zile, vit D3 zilnic.

roxana_bv spunea...

Va multumesc pentru promptitudine si amabilitate!As dori sa va mai intreb ce formula de calciu ar fi cel mai indicat si daca exista pericolul unei doze prea mari. Care sirop are cea mai potrivita concentratie pentru varsta de 1 an si 9 luni, avand in vedere ca baietelul meu are 12 kg si 84 cm inaltime? Avem si perioade in care nu prea mancam, iar laptele il bea, dar nu chiar 500 ml/zi.
Va multumesc!
Cu stima, Roxana.

dr. Mirabela Cascaval spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.